TeMaN-TeMaN SaYe!!

Sunday, February 27, 2011

PATUT KE...!!

part 1
seminngu sebelom tarikh 26.02.2011


sama sini heboh cter pasal tun dr mahathir nak datang dekat
litar dato sagor..
ce cite!ce cite!
-
-
mesti sume nak tau kan..
tun datang untuk perhimpunan peribumi melayu perkasa...
pada tarikh tu depan umah ak dah macam suasana kat kl..
jem ya ammaat la panjang...
-
-
sebb umah ak hanya
sekentut dua jerk dari
pasir salak
-
-


-
-


ak berada di sana hanya selama 23 minit...
yela ak pergi ke situ pon hanya berjalan kaki...
lautan manusia yang teramat la ramai..
untuk perhimpunan tu yang main tujuan nye
untuk menyatupadu kan melayu..


-
-
tak de la aku kira berape orang yang datang..
tapi tengok kan keadaan hampir 7ribu orang..
dari seawal usia 3bulan- 82 tahun...
aku bukan busy body untuk tau umo deorang tapi
deorang nie singgah k rumah ak untuk tumpah sembahyang di waktu zohor..
aku de cter untuk deorang ni tapi PATUT KE? ak cite kan disini
ye la kan tak elok untuk mengaibkan orang...

part 2
keluarga "deorang" yang singgah ke rumah aku tu untuk tumpang bersembahyang
datang nye dari kajang..
mereka datang menaiki sebuah estima seramai 5orang
atuk+anakperempuan atuk+menantu atuk+ cucu atuk3 bulan +cucu atuk 17tahun
biasa la klu tematu yang tidak diundang ni kte kne berjaga2 sikit almaklum la kte tak
kenal stu sama lain...
ak ak nak cter kan disini..
atuk tu menceritakan hal cucu nye yang berusia 17tahun
-
-
yang menpunyai berwatakan menarik cantik
bertudung labuh, belom berkahwin n bersekolah di sekolah agama
pe yang menghairan kan aku...
cucu nye tumpang dibilik aku untuk menyalin pakaian..
(dihati ku yaallah cantik Nye ciptaan Engkau cucu atok tu mmg cantik)
akan  tetapi bila je didada nye penuh lovebite..
astafurullah halazim...
ak dengan muka penuh terkejut melihat die..
n dengan selamber die cakap
kenapew kak..?
terkejut tengok saya k...?
biasala kak saya kan masih remaja..
perlu kan kasih sayang dr kekasih kak...
saya pakaian cam ni pon sbb ummi ngn abah jer...
-
-
masyaallah..
macam2 hal orang sekarang nie...
-
-
p/s: untuk pe kita hidup dalam keadaan hipokrit yang boleh menyesatkan
dri kita sendiri.. cian dekat orang yang tertipu dengan keayuan tudung labuh kite 2...
patut ke? ni semue berhaku dlm kalangan masyarakat melayu kita hari ini..
haiii... renung-renung kan la... n selamat beramal..

No comments:

Post a Comment