TeMaN-TeMaN SaYe!!

Sunday, February 16, 2014

jauh di sudut hati..

salam..
.
.
entry kali ini adalah berupa warkah buat dia.*cewah bukan main. warkah bagai la konon..*
yang sebenar.benarnya berat sangat nak menghupdate bende.bende macam ni. 
tapi kne jugak hupdate untuk tatapan dia...
.
.
yang betol nye. kebelakangan ni aku risau.risau sangat dengan status dan situasi hunbungan kami.
yelah maunye aku tak risau.sebab aku jauh di utara malaysia. dan dia plak jauh di selatan sana.
ye bak kata dia xsampai selatan sgt pon. bila.bila masa boleh sampai. nak ngn tak nak je.. 
.
.
alhamdulillah aku ngn en, mohamad sekarang ni bahagia.
berkaraoke malam.malam walaupun kami berjauhan.
talk.talk sebelom tido yang akan buat aku tersenyum sampai la tertido..
kamu memang sweet. thank u syg.
.
.
biasa la dalam perhubungan biasa la.. macam.macam..
sama macam laut.
mana ade laut yang tak bergelora..
sehari dua ni dia asyik bz je..
bila bz biasa lah aku pon mula pk bukan.bukan. sedang kan aku tau mana dia pg ngan sapa dia skrg.
tiap kali col walau dia bz mesti die akan answer col ak tu. walaupun ckp tak sampai 2 minit..
.
.
hurm.. tapi hati ini tetap nak pk bukan-bukan nak terasa bagai. *eiii please la jijah oii xpyh nk ngada sgt*
ha memang tipu lah klu aku kata tak pernah langsung risau ada perempuan atau tak layak dipanggil sebegitu
& ia nya boleh dipanggil betina.*can't la cakap tu jijah. tak baik* yang akan menggangu hubungan kami. 
sebab nya nak tau kenapa..?
1. ak ni pelatih je pon. yang terikat ngan peraturan. mase tak menentu. klu bekerja plak ikut shift. klu shift pg 7-2 pm. pastu kalut nak g stdy apa bagai. kan dah nk exam. klu shift ptg plak masuk 2pm-9pm.. bila balik 9pm biasa lah dah letih. dia plak terkayang x menentu masa.jadi masing.masing sibuk sampai kadang.kadang tu sempat la mesej dua tiga kerat. talk semint dua sebelom tido.
.
2.ak ni selalu beremosi yang mengalahkan orang yang mengandung.  sikit-sikit cakap macam.macam. takut waktu ak beremosi ade org yang mengambil kesempatan.hurm.. sakit kepala aku nk pk sume ni..
.
3ak selalu mendesak. buat.buat xpaham dengan situasi kerja dia. klu ak cakap A jangan mengade.ngade nak jdikan dia B. ak tau,dia rimas. tp aku sendiri blom bersedia lagi nak berubah.*issh teruk la kau ni*
.
4.ak tau husband aku adalah seorang lelaki yang baik hati, ramah, cepat mesra suka tolong orang. ye memang x salah tapi dia kan mudah mesra. takut.takut akan ade yang berkesempatan dengan kemesraan nya itu.. kot tersalah anggap.. *eh! husband plak. eiii berangan sgt kau ni jijah oi..*
.
5.ak selalu tertido tapi dah janji nak tggu call dari die yang selalu balik lewat malam.malam. jadi tak dapat borak.borak dalam phone. hari terus bertukar suram.. :-(
.
6. dan banyak lagi sebenarnya sebab.sebabnya.. tulah la dah cakap tadi. berat betul nak taip entry ni. hati rase sebak je. macam nk nanges. tapi x boleh ni kn kat library.kekekeek pura.pura jadi wanita besi.
.
yang sebenarnya ak tau. klu letak kepercayaan kepada dia mesti sume bnde2 ni xjadi. fikiran pon tak seserabut ni..tapi saje ak tak nak bagi full kepercayaan tu. sebab takut nanti kepercayaan tu memakan diri.
memang en mohamad ak tu tak baca pon entry ni tapi dia tau yang aku tulis entry ni.  sebab aku akan cter balik ap yang aku tulis kat blog.  so macam yang die pesan "boleh tak jangan mengade.ngade nk cakap macam.macam nanti lain plak jadi nya."
.
aku tau sume ni terjadi sebab bebanan kerja.insyaallah dia dah dok serumah nti, sume akan hilang. sebab waktu tu kita boleh sweet. gadoh.godoh macam yang kita alami dalam call sekarang.. dia selalu cakap tak saba nak tgk ak masak nasi untuk die. then ble aku tnya knpa nasi ..? x ayam k udang k.. dia kata nasi tu teras nye.klu nasi tu hangit sume lauk jadi spoil. klu nasi tu lembut elok. lauk yang tak sedap pon jd sedap...insyaallah satu hari ni akan terhidang nasi untuk kamu...
.
.  
k lah.. dah pnjang bebeno rse nye entry hari ni jum pa esok plak..
k daaa....





1 comment: