TeMaN-TeMaN SaYe!!

Friday, March 4, 2011

TERUS TERANG K TERUS MENIPU!!

manusia nie kan
ade 2 jenis jerk kalau kita menegor dia punye salah
-boleh terima teguran
-tak boleh terima teguran

-
-
-
dan aku rase 99% manusia tak boleh terima teguran termasuk diri aku sendiri
tapi sometimes tu aku boleh terima tapi tengok keadaan dengan mood aku
dan tengok jenis teguran  yang macam mana
kadang-kadang ade yang menegur dengan bahasa perli,ish! aku memang tak suka orang perli2...
tapi aku memang suke perli orang...
-
-
kenapa kita tak boleh tegur orang yang TAK BOLEH TERIMA TEGURAN
-
-
bila kau dah tegor,mungkin dia akan cakap
'TERIMA KASIH SEBAB TEGOR",
tapi dalam hati dia memang menyumpah serana kau,dengan ayat
"ALAH,AKU PUNYE HAL BUKAN KAU,SIBUK GILA AH KAU"
dan orang macam ni akan buat perbezaan antara kau dengan dia
"DIA CAKAP ORANG,DIA PON SAMA,".
lepas tu dia akan cari kesalahan kau jugak
"DIA LAGI TEROK,DUA KALI LIMA TAPI TAK SEDAR DIRI'
kalau dia tak puas hati lagi dan merasakan ape yang kau tegor dia tu tak betul mungkin dia akan cakap
"JANGAN HARAP LAH AKU NAK KAWAN DENGAN KAU LAGI"..
Bagi orang macam ni yang layak menegor dorang mungkin dari
"KALAU KAU USTAZAH BARU BERHAK TEGOR AKU
-
-
bende2 cam nie memang biasa sangat lah klu belaku tuh...
nie la dunia sekarang...

p/s: mod untuk berblogging semakin bertambah-tambah so tidak harus lah diabaikan sebegitu sahaja.. coz esok lusa blom tau bleh menggigihkan usaha untuk hupdate kan belo usang nie..
so aku ase ukup dulu lah ringkasan karangan untuk malam nie...
nti kte ketemu lagik....

1 comment:

  1. ish2...
    emm kte ade tag contest kt kmo..
    t wt n ley gtw kt org2 yg suke menipu 2
    :)

    ReplyDelete